ارتباط مستقیم خوراک مصرفی طیور با میزان CO2تولید شده به عنوان چالش گرمایش جهانی

The-global-challenge-of-carbon-dioxide-in-the-poultry-industry

جیمز بنتلی، مدیر فنی هوبارد، در سخنرانی در همایش اخیر Hubbard Premium در Evian، فرانسه، بیان کرد که :85% از CO2  تولید شده در صنعت طیور از طریق مدیریت خوراک قابل کنترل است. بدین صورت که با کاهش پروتئین جیره و تامین اسید آمینه مورد نیاز طیور طبق استاندارد پیشنهاد شده توسط شرکت تولید کننده ی نژاد وحتی استفاده از مواد جایگزین میتواند موثر باشد.

دکتر بنتلی تاکید کرد که حفظ سطح پروتئین مناسب به ویژه در حدود درصد اسید آمینه مناسب نژاد در جیره ضروری است. در این نشست استفاده از موادی مانند کلزا و حبوبات و آفتابگردان  به عنوان جایگزینی برای سویای تایید نشده(با کیفیت پایین) مطرح شد اما به دلیل مشکلات موجود در زنجیره زراعی مورد استقبال تولید کنندگان قرار نگرفت.جایگزین های دیگری مانند حشرات، PAP، پروتئین جلبک و محصولات جانبی مخمر نیز در حال بررسی هستند اما این روش ها نیازمند زمان بیشتری برای ورود و اثرگذاری در صنعت طیور میباشند.

به طور خلاصه، دکتر بنتلی ازجمله راهکارهایی برای کاهش‌های GWP خوراک را اینگونه بیان کرد که استفاده از نژاد های تایید شده و از همه مهم تر تامین حداقل پروتئین خام به ازای تامین اسیدهای آمینه طبق استاندارد مورد نیاز نژاد مصرفی میتواند کمک بزرگی را به کاهشCO2 تولید شده در این صنعت مینماید

جهت اطلاعات بیشتر در مورد کوکسیفیت و کاهش گرمایش جهانی اینجا کلیک کنید

 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *