سازمان بهداشت جهانی؛AMR ممکن است تا سال 2050 100 تریلیون دلار برای اقتصاد جهان هزینه داشته باشد!

avimehrclinic-antibiotics-resistans-.jpg

دکتر حنان بلخی، دستیار مدیر کل سازمان جهانی بهداشت برای AMR، گفت: به سرعت و کارآمد شواهدی را تولید کنید که خط مشی را برای مقابله با AMR مشخص می کند.

AMR زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند و دیگر به داروهای ضد میکروبی پاسخ نمی‌دهند و درمان عفونت‌ها را سخت‌تر می‌کنند و خطر گسترش بیماری، بیماری شدید و مرگ را افزایش می‌دهند.

در نتیجه، داروهای ضد میکروبی بی اثر می شوند و عفونت ها در بدن باقی می مانند و خطر انتقال به دیگران را افزایش می دهند.

AMR همچنان یکی از بزرگترین تهدیدات بهداشت عمومی جهانی است که بشریت با آن مواجه است و با مرگ نزدیک به 5 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2019 همراه بود. نکته مهم این است که این تهدیدی برای اقتصاد جهانی است که بر تجارت بین‌المللی، مراقبت‌های بهداشتی و بهره‌وری تأثیر می‌گذارد. . اگر اقدامی انجام نشود، AMR ممکن است تا سال 2050 100 تریلیون دلار برای اقتصاد جهان هزینه داشته باشد.در این راستا دکتر سیلویا برتاگنولیو، رئیس واحد در بخش AMR سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد: “ما  اولین دستور کار تحقیقاتی WHO  را در اختیار محققان و حامیان مالی AMR جهان قرار میدهیم که شامل مهم‌ترین موضوعات برای تمرکز بر روی مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی است” او تاکیید کرد که ایم دستورکار بهترین فرصت برای مبارزه با AMR است.

منبع:WWW.WHO.COM

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *