واکسیناسیون آنفولانزای پرندگان؛عامل نگرانی برزیل

avimehrclinic -AvianInfluenza

پاریس: یکی از مقامات ارشد برزیل روز دوشنبه گفت که برزیل از واکسیناسیون به عنوان راهی برای کنترل آنفولانزای پرندگان حمایت نمی کند زیرا به ناچار به موانع تجاری منجر می شود. در روز دوشنبه، بزرگترین صادرکننده طیور جهان هشت مورد آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا (HPAI) که معمولا آنفولانزای پرندگان نامیده می شود را در پرندگان وحشی در ایالت ریودوژانیرو تایید کرده است،اما گزارشی مبنی برحضور این بیماری در گله های تجاری اعلام نشد.

ادواردو کونا نماینده برزیل در جلسه عمومی سازمان جهانی گفت:در حال حاضر برزیل عاری از HPAI است. اگر وضعیت اپیدمیولوژیک ما تغییر کند و در نهایت تصمیم به واکسیناسیون بگیریم،قطعا با موانع تجاری مواجه خواهیم شد.

 

اگر آنفولانزای پرندگان گله‌های تجاری در برزیل را آلوده کند، نزدیک به 10 میلیارد دلار صادرات مرغ در خطر خواهد بود، چرا که واردکنندگان گوشت مرغ و بوقلمون را از کشورهای مبتلا به این ویروس ممنوع کرده‌اند. ABPA که نمایندگی فراوری مرغ و گوشت خوک را بر عهده دارد، در بیانیه ای به رویترز گفت که از مطالعات برای واکسیناسیون علیه آنفولانزای پرندگان، مطابق با ایده های دفاع شده توسط شورای بین المللی طیور (IPC) و شورای بین المللی تخم مرغ، حمایت می کند. ABPA با اعمال موانع تجاری بر کشورهایی که استراتژی واکسیناسیون را اتخاذ می کنند مخالف است. شدت شیوع فعلی آنفولانزای پرندگان باعث شده است که برخی از دولت ها در مورد واکسیناسیون طیور تجدید نظر کنند، اما برخی دیگر مانند ایالات متحده عمدتاً به دلیل محدودیت های تجاری که در پی خواهد داشت، تمایلی ندارند.

 

منبع: https://economictimes.indiatimes.com//small-biz/trade/exports/insights/brazil-concerned-bird-flu-vaccination-would-raise-trade-barriers/articleshow/100436001.cms?utm_source=contentofinterest&utm_medium=text&utm_campaign=cppst

 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *