پروبیوتیک ها و ضرورت استفاده از آنهادر طیور

avimehrclinic-probiotics-1-2-scaled.jpg

پروبیوتیک‌ها به عنوان میکروارگانیسم‌های زنده تعریف می‌شوند که وقتی در مقادیر مناسب و منظم مصرف شوند، می‌توانند برای میزبان مفید باشند.

مکمل های پروبیوتیک برای کمک به افزایش جمعیت باکتری های مفید در دسترس هستند.

“تغذیه پروبیوتیک ها می تواند به حمایت از سیستم ایمنی حیوان کمک کند و گله را سالم و سرزنده نگه دارد.

در اینجا 5 سوال متداول در مورد پروبیوتیک های طیور وجود دارد:

چرا طیور به پروبیوتیک نیاز دارند؟

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های مفیدی هستند. آنها با حمایت از تعدادی از باکتری های مفید در دستگاه گوارش به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. سلامت دستگاه گوارش مخصوصا برای طیور صنعتی اهمیت دارد. پرندگان از طریق خوراکی که می خورند و محیطی که در آن پرورش می یابند، میکرو فلور روده آنها شکل میگیرد.هدف از تغذیه یک پروبیوتیک پر کردن دستگاه گوارش با باکتری های مفید است، بنابراین پاتوژن هایی مانند E. coli، سالمونلا و کلستریدیوم فضای کمتری برای رشد دارند. “تغذیه پروبیوتیک ها در اوایل زندگی به جوجه ها می تواند به آنها کمک کند تا سلامتی خود را آغاز کنند.

چه پروبیوتیک هایی برای طیور مناسب است؟

گونه های مختلف باکتری را می توان در پروبیوتیک ها یافت. با این حال، انتخاب سویه مناسب پروبیوتیک برای دریافت مزایای مورد نظر مهم است. هنگامی که به دنبال یک پروبیوتیک برای پرندگان خود هستید، به دنبال پروبیوتیکی باشید که یک سویه بسیار مقاوم از باکتری های مفیدباشد.

سین بیوتیک MLC  حاوی پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی و پری بیوتیک اختصاصی دکستران الیگوساکارید(DOS) می باشد و علاوه بر اینکه از تکثیر باکتری های بیماری زا جلوگیری می کند، موجب بازگرداندن تعادل فلور میکروبی و بهبود بیماری می شود. به علاوه عملکرد ایمنی و گوارشی را هم تقویت می کند. بنابراین از MLC به منظور پیشگیری هم می توان استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی چگونه عمل می کند؟

بسیاری از گونه های باکتری باسیلوس در طبیعت وجود دارند. مانند سایر مواد تشکیل دهنده خوراک – ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین – مهم است که محصول مناسب برای نیازهای پرندگان خود را انتخاب کنید. نحوه عملکرد پروبیوتیک ها در طیور شامل حفظ میکرو فلور طبیعی روده با حذف رقابتی باکتری های بیماری زا میباشد که منجر به موارد زیر می شود:

  • تغییر متابولیسم با افزایش فعالیت آنزیم های گوارشی و کاهش فعالیت آنزیم های باکتریایی و تولید آمونیاک
  • بهبود مصرف خوراک و هضم
  • انتروتوکسین ها را خنثی می کند و سبب افزایش سیستم ایمنی میشود

“اگر پروبیوتیک مناسب انتخاب شود، میکرو فلور ثابت می ماند و در عین حال خطر تبدیل شدن پاتوژن های روده به یک مشکل را کاهش می دهد.”

لاکتوباسیلوس کازئی پروبیوتیکی بسیار مقاوم است که می تواند بدون آسیب از محیط اسیدی دستگاه گوارش عبور کرده و در کانت بسیار بالا در روده جایگزین شود. لاکتوباسیلوس کازئی پس از جایگزینی در دستگاه گوارش، به صورت رقابتی و همچنین با تولید اسید لاکتیک از رشد عوامل پاتوژن ممانعت کرده و خطر ابتلا به عفونت گوارشی نظیر سالمونلا و ای کلای را کاهش می دهد. کاهش pH دستگاه گوارش و افزایش فعالیت آنزیم ­های گوارشی که در نتیجه فعالیت پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی حاصل می شود، سبب جذب بهتر ریزمغذی­ ها از جمله ویتامین ها، اسیدهای آمینه و عناصر معدنی مانند روی، فسفر، کلسیم و منگنز شده و در نتیجه موجب بهبود ضریب تبدیل غذایی و افزایش وزن گیری می گردد. همچنین این باکتری­ ها با تحریک سیستم ایمنی سبب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری­ های عفونی شده و نیاز به مصرف آنتی­ بیوتیک ­ها را به شدت کاهش می­ دهند.

 

چه زمانی باید از پروبیوتیک ها استفاده شود؟

پروبیوتیک ها را می توان به پرندگان در هر سنی ارائه داد.در حالی که می‌توان آن‌ها را روزانه برای حفظ یک سیستم گوارشی سالم مصرف کرد، پروبیوتیک‌ها می‌توانند در زمان استرس و پس از درمان آنتی‌بیوتیکی بهترین عملکرد را داشته باشند. طیور ممکن است در دوره های مختلف زندگی خود تحت استرس قرار گیرند، از جمله:

  • جوجه ریزی
  • تغییرات دما
  • حمل و نقل
  • محیط جدید
  • نوع تغذیه و آب و بالانس مواد مغذی مورد نیاز

سیستم ایمنی حیوان در مواقع استرس سرکوب می شود. مصرف خوراک و آب آنها نیز ممکن است همزمان کاهش یابد. مهم است که تا جایی که امکان دارد با رعایت بهداشت محیطی و ارائه محصولات حمایتی از جمله پروبیوتیک ها سلامت گله را حفظ کنیم.

 

avimehrclinic-probiotics-1-1.jpg

چگونه باید به طیور پروبیوتیک بدهیم؟

پروبیوتیک‌ها به شکل پودر هستند و می‌توانند به راحتی در آب مخلوط شوند و سپس همراه آب آشامیدنی به پرندگان داده شود.باید به نکاتی توجه شود از جمله:

  • با آب تمیز و خنک مخلوط شود
  • علاوه بر محلول مخلوط، آب آشامیدنی ساده را در ظرفی جداگانه قرار دهید
  • محلول به صورت روزانه و تازه تهیه کنید
  • مخلوط را تا 48 ساعت در یخچال قرار دهید
  • هر محلول استفاده نشده را بعد از 48 ساعت دور بریزید

 

استفاده از پروبیوتیک های مخلوط در دان هم می تواند به سلامت گله شما کمک کند.

علاوه بر آن محصول سین بیوفیت پی یک افزودنی خوراک متشکل از پروبیوتیک ها، پری بیوتیک و عصاره گیاه شیرین بیان است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و در نتیجه بهبود عملکرد گله به ویژه در شرایط استرس کمک می کند. دستگاه گوارش یکی از مهمترین اندام های بدن است. بر هم خوردن تعادل باکتری های فلور روده علاوه بر مشکلات گوارشی، سیستم ایمنی را مختل کرده و سلامت حیوان را به خطر می اندازد.

جهت مطالعه بیشتر در مورد سین بیوفیت پی اینجا کلیک کنید

منبع:https://www.allaboutfeed.net/

 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *