مشکلات کلیوی در طیور و آسیب شناسی آن(بخش دوم)

avimehrclinic-gout-in-poultry.jpg

راه های جلوگیری از آسیب کلیه و بهبود سلامت کلیه ها

حذف علل ذکر شده در بخش اول وبلاگ شناخت آسیب های کلیوی در طیور و اصلاح رژیم غذایی به پرندگان کمک می کند تا از مشکلات نقرس خلاص شوند. گنجاندن فیتوژنیک ها ممکن است به پرندگان کمک کند تا آسیب های ناشی از کریستال های اورات یا سایر عوامل ایجاد کننده را جبران کنند. متخصصان تغذیه گنجاندن اسیدی‌فایر ها، الکترولیت‌ها و ویتامین‌ها در رژیم غذایی را برای جلوگیری از مشکلات نقرس پیشنهاد می‌کنند.

avimehrclinic-gout-affected-commercial-broiler-.jpg

اسیدیفایرها: اسیدی‌کردن ادرار با استفاده از اسید‌فایرهایی مانند کلرید آمونیوم، کلرید پتاسیم و سولفات آمونیوم به کاهش pH ادرار کمک می‌کند که به نوبه خود به دفع اسید اوریک کمک می‌کند. همچنین به حل شدن سنگ کلیه و به بهبود عملکرد کلیه پرندگان مبتلا کمک می کند.

الکترولیت ها: حفظ تعادل الکترولیت ضروری است. میزان نمک خوراک باید به دقت کنترل شود تا اطمینان حاصل شود که از 0.5 درصد تجاوز نمی کند. در اینجا، سدیم منابع آب نیز باید در نظر گرفته شود. در مواردی که نقرس وجود دارد، منابع سدیم  مانند بی کربنات سدیم باید به حداقل برسد. در نقرس، تامین الکترولیت های بیشتر از طریق آب به دفع کریستال های اسید اوریک و کاهش مرگ و میر کمک می کند.

ویتامین ها: از سطوح کافی ویتامین های A، D3، K و B کمپلکس اطمینان حاصل کنید. ویتامین A یک ویتامین ضروری برای جوجه ها است و اگر آنها برای مدت طولانی رژیم غذایی با کمبود ویتامین A دریافت کنند، می تواند باعث آسیب به پوشش مجرای حالب و نقرس شود. همه خوراک‌های مرغ تجاری حاوی ویتامین A نیستند و در غذاهایی که این ویتامین را دارند، مقدار آن به مرور زمان کاهش می‌یابد، به‌ویژه زمانی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد. < 20 KIU/kg ویتامین A اضافه شده به رژیم غذایی ممکن است مفید باشد.

عصاره های گیاهی: اخیراً استفاده از  گیاهان یا عصاره های گیاهی در جیره غذایی پرندگان در احیای عملکرد کلیه موثر بوده است. سیلی مارین، مشتق شده از گیاه Silybum marianum، سلول های کلیه را فعال کرده و تکثیر سلولی را سرعت می بخشد. فعالیت لاکتات دهیدروژناز (LDH) را در سلول های کلیه که توسط داروهای نفروتوکسیک آسیب دیده اند را افزایش می دهد و تولید پروتئین و DNA را افزایش می دهد. آلیسین با کاهش فشار خون، کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش عملکرد کلیه به افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی کمک می کند. با از بین بردن رادیکال های آزاد و رادیکال های هیدروکسیل، آلیسین دارای اثرات آنتی اکسیدانی است. عصاره های فنولی ترمینالیا چبولا LPO را کاهش می دهند و فعالیت گلوتاتیونین اس ترانسفراز و گلوتاتیونین ردوکتاز را بازیابی می کنند عصاره بورهاویا دیفیوزا از کلیه ها در برابر سمیت کلیوی ناشی از دارو محافظت می کند. مکمل Tinosporacordifolia باعث کاهش جذب کربوهیدرات های مشتق شده از قند در بدن می شود و به پیشگیری از بیماری هایی مانند نفروپاتی کمک می کند.

برای اطلاعات بیشتر محصول لاوارن اینجا را کلیک کنید

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *