گسترش آنفولانزای فوق حاد پرندگان H5N1 زیرشاخه 2.3.4.4b

avimehrclinic-Global-mapping-of-highly-pathogenic-avian-influenza-H5N1-H5Nx-clade-2.3.4.4-viruses.jpg

بررسی اجمالی
با بهبود تدریجی جهان از بیماری همه گیر Covid-19 ، مهم است که هنگام پیشگیری از شیوع بیماری های عفونی ناشی از دنیای حیوانات ،مقدم بر درمان باشد.

پس از شیوع  گسترش ویروس های حیوانات به انسان ، کار عظیمی در مورد تشخیص زودهنگام و پاسخ به شیوع بیماری های در حال ظهور وجود داشته است ، اما تمرکز بسیار کمتری بر پیشگیری اولیه وجود دارد. پیشگیری اولیه قبل از بروز اولین موارد بیماری انسان آغاز می شود ، اما اجرای آن چالش برانگیز است. این امر مستلزم تمرکز بر درک اصول اساسی ظهور بیماری و جلوگیری از سرریزها از طریق یک رویکرد بهداشتی در بخش های بهداشتی انسان ، حیوانات و محیط زیست است. بنابراین ، علاوه بر نگرانی های بهداشت عمومی که در حال حاضر به طور گسترده مورد بررسی قرار می گیرند ، ایجاد سلامت نیاز به تمرکز بر حفاظت از تنوع زیستی و تأثیرات زیست محیطی ، سلامت حیات وحش و تولید و مصرف دام و هم در مورد سلامت حیوانات وحشی و خانگی و نگرانی های رفاهی دارد. به عبارت بهتر؛ تغییر بی سابقه اخیر در بوم شناسی آنفلوانزای پرندگان بسیار بیماری زا (HPAI) این نیاز را نشان می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنفولانزای پرندگان اینجا کلیک کنید

 منبع https://www.who.int/publications/m/item/the-panzootic-spread-of-highly-pathogenic-avian-influenza-h5n1-sublineage-2.3.4.4b–a-critical-appraisal-of-one-health-preparedness-and-prevention

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *